Saturday, January 15, 2011

VVIP AKU….


Okey..entry kali nie nak cite pasal VERY IMPORTANT PERSON dalam LIFE aku..
Haa…mesti korg ingat nak cakap psl pujaan hati ar nie..eh tolong cikit erk.. family ak lagi penting ok..mne x nye ak nie x de org berkenan kot..eh terpromote diri plak..k end of story..hehe

AYAH


Nama ayah aku HASHIM B ABD AZIZ..Ayah nie boleh kate anak sulung ar sbb anak first dah lama meninggal..Ayah ada 5 org adik beradik..Asal dari sg rubana <<pelik x nme..kat setiawan..last aku g sblum msuk U..wah sadis tul dah xder umah atuk aku..tngal tapak jer..heheAyah aku nie keje cikgu ajar kemahiran hidup..pastue nek pangkat as guru HEM before bersara.. murid2 kat sek takut ngan ayah aku nie..garang kot..tp kat sek je ar…kat umah bese2 jer..dulu aku sek rendah kat sek tempat ayah aku keje ar..so kirenye aku famous ar at sek dulu.. anak cikgu wooo….lpas bersara ayah aku jadi JKR.. JALAN KELILING RUMAH.. hehe..tanam pokok cabut pokok..tue ar keje dia..ptut ayah aku tue jadi wakil rakyat..mne tak nye sume org dia knal..sana sini jumpa org msti sembang.. nak2 kat umah kenduri..berabad kot menunggu..

MAK

mak saya yg comel..mcm anak dia jugak..hehe(nak puji diri sendiri tp cover)
Nama mak aku nie pelik cikit..SELAMAH BT TAMBI..haa..korg nak ngutuk ar tue.. eleh x kesah..kecik2 dlu aku kesah ar..hehe..Mak aku nie ramai ckit adik beradik sbb atuk aku kawen dua kot..tp anak isteri pertma yg aku kenal sorg jer..yg len adik beradik mak aku yg tujuh org..sorg dah meninggal..ak panggil pakwe..Mak asal KG. RAYA kat tapah..rumah tue pun x der org duduk..tp umah still utuh.. Cuma brg2 dalam org curi n buang..jahat kan..peninggalan atuk ak kot..Mak ak pun cikgu gak..mle2 mak mengajar kat sek menengah ajar mate..kat sek nie ar aku smbung sek men..tue famous gak mcm sek rendah dulu..hehe..pastue mak naik pangkat tp g sek rendah..mak jadi guru kanan pentadbiran..pastue skrang mak jadi guru cemerlang tp dah xder blik sendiri..haa..mak aku nie kacuk cina..msti korg ingat muka aku pun ada kne tempias kan..x der mknenye..harap mate jer sepet..hehe

YOEP

serious x muke abg saya..nie jer gmbar yg ada..jarang nak tgk dia senyum dalam gambar...
Dia nie abang aku..MOHD YUSRAN..umo 28 tahun..aku pun x tau nape panggil yop..tp org perak kate yoep tue abang..kwn2 dia pun pnggil yoep gak..tp parent aku plus mak2 n pak sedare panggil Yan..abang aku nie bese2 jer…dia nakal dulu time kecik..habis blaja dia smbung IKM..pastue amik kursus bahasa jepun..dia pun pernah keje 3 bulan kot kat jepun mse dia keje kat sebuah syarikat nie..tp skrang dia dah lari g penang..kat sna mule2 dia keje as design engineer pastue nek pangkat jadi engineer pe ntah..so dia pegang dua jwatan skrang..haa abang ak x kawen lg..nak kenal x??cepat2 wat appointment and hantar resume  kat ak..hehe..dia nie sme ngan aku lahir kat hospital tapah..

NA

dia nie jenih suke bergamba so bnyak ar gmbar dia..bwh nie lg satu
bajet comel kan?? tp dia x bli pun spec nie..yg penting aku ada kat belakang tue okey...

Nie kakak aku yg first..klu korg nak tau aku x panggil kakak2 aku nie ngan panggilan akak..aku panggil nme jer..ble ktorg bhasakan diri jer sebut akak..nama dia NOOR YUSRINA..umur 26 tahun..dah berpunye..dulu blajar kat UNISEL amik kos DEGREE in MARKETING..tp skrang keje as guru sandaran kat IPOH..dia nie teror memasak..kek dia marvelous kot..dak kelas aku sume dah merasa sampai menjilat jari ok..klu dia balik dia ar ganti mak aku memasak.. haa ktorg bertiga ada pengalaman bersama..hehe..accident kat highway rawang nek kete saga BML abg aku..berpusing2 woo..last sekali smackdown kat besi pembahagi jalan kat highway tue..amik ko kne saman bayar..
SYERAN

nie time akak ak nie baru tunang..

tunang terchinta pun nak gak..hehe

Haa..nie lagi sorg pelik nmenye..NOOR SYAHIRAN..nme nie xde ar pelik mne..tp sbb org jarang guna klu ada pun lelaki..umo dia nie bru 23 tapi dah tunang dah..dia nie langkah bendul kakak aku kat atas nie.. skrang dia kat sem akhir DEGREE ACCOUNTING  kat jengka..dia nie satu bilik ngan aku..sian slalu kne dengar aku merepek..hehe..bilik ktorg dia ar slalu kemas..aku tengok jer..keje ar gak tue kan..hehe..dia nie dari dulu sek asrama..habis asrama terus masuk u..asyik x duk umah..so keje2 memasak nie x khatam..dia teror mengemas jer..tp klu bg dia kemas..ko nak cari barang balik kene tnya dia..bayangkan Na cari Loyang wat kek smpai kne call dia nie..hehe


Okey tue je entry wat mse sekarang..entry seterusnya ak nak cite pasai hidup aku as anak cikgu..hehe….tunggu~~~…

keluarga yg bahagia..keluarga yg cemerlang..keluarga yg hebat..bermula dari gambar yg cantik..
.(ada kene mengena kah...huhu)


3 comments:

  1. keluarga bahagia =)

    ReplyDelete
  2. slm...atuk anda kat sg rubana ye...hmm....Saya jumpa blog awak sebab cari info sg rubana. maaf mengganggu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...