Sunday, July 1, 2012

Update...uptade!!



Assalamualaikum..


Hi!! rasanya dah lama tak mengupdate blog nie..huhu..seriously dah tak ada benda menarik nak cerita kat sini..sebab sebelum nie aku still ada aktiviti nak cerita kat sini..maklum lah as a student banyak university life yang memang menarik and macam2 nak kongsi..time tue kalau ada je program aku dengan kawan2.. mesti sume berlumba2 nak post entry baru kat belog..haha..konon nak tengok sape dulu post entry baru..


Tapi sekarang nie sejak official dah habis diploma dalam lebih hampir 4 bulan nie, memang tak ada aktiviti menarik yang aku lakukan..apa yang aku buat sekarang hanya lah MENGANGGUR!! yess aku sekarang memang hanya sibuk menanam anggur yang memang tak der hasilnye..haha..ye ar iklim kat M'sia nie tak sesuai tanam anggur..(haha alasan).. anyway nama pun bercuti so aku memang BETUL2 bercuti..aku hanya bersenang lenang di rumah..tak pe ar selama nie aku sibuk belajar jer non stop..betul nie tak tipu..aku habis jer SPM terus dah kene masuk PLKN, dengan muka yang kelabu asap aku pegi amik result SPM( sangat xsuke sbb habis je PLKN, esok nyer dah kene pegi amik resut kat sekolah dengan muka yang telah gelap sedikit yg telah dicuba cover dengan bedak dan hasilnya agak kelabu asap..haha)..okay lepas tue kita rehat sekejap kat rumah dan masuk UiTM pulak..


Sebab tue ar aku nie tak ada banyak pengalaman..kawan2 aku yang lain atleast semua ada pengalaman kerja yang mana diorang buat time habis SPM..or tak pun time tue ada yang tengah amik lesen...aku pulak tak ada masa buat sume benda tue..dan akhirnya time aku nak tunggu sambung degree nie ar baru aku sibuk nak amik lesen..keje pulak lagi langsung..haha..terus terang aku nia agak takut sikit nak keje sebab tak ada pengalaman +kurang konfiden..konon time mule2 habis diploma semangat nak try keje..tp sampai sekarang tak kerja dan akan begitu ar sampai aku masuk degree..lagi pun kat pekan aku nie tak banyak keje..kebanyakan kedai sume dah ada pekerja.. lepas tue dekat sini tak ada pejabat2 sangat..maklum ar pekan kecil..nak ikut akak aku kat damansara tue pulak nanti mak aku tak de orang teman kat rumah..lagi pun mak aku sendiri cakap "nanti kalau kamu keje susah nak berjalan, nak mintak cuti lagi"..padahal aku rasa takde ar berjalan sangat pun aku kitaorang nie even aku tak keje pun..


Tapi yang bestnyer after 3 years dapat ar aku puasa penuh dekat rumah..hehe..selalu dulu time belajar aku hanya dapat balik sekali jer time ramadhan..maklum ar segamat dengan perak jauh..orang lain parent still akan datang bawak makanan and etc..aku tak pernah pun..parent aku hanya akan hantar time masuk semester and ambik balik bile dah habis semester..and sekarang dapat CUTI RAYA puas2..haha


P/S: JOM SAMBUT RAMADHAN DENGAN MERIAHNYA..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...